Merkbeleid en Positionering

Niet weten waar je voor staat is niet weten waar je heengaat.

De positionering en daaraan gekoppelde kernboodschap vormt de basis voor alles wat je doet in relatie tot je organisatie, je merk(en), de initiatieven en communicatie. Je merk staat voor wie je bent, is de naam en het beeld waar je elke dag weer aan herkend wordt. Het uithangbord dat moet uitdragen wat jij wil en kan zijn voor jouw klant.

Je positionering en je merk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Anmacom helpt je bij het kiezen van een uniek onderscheidende positie die past bij wie je bent en waar je voor staat en tegelijkertijd waarde toevoegt voor jouw klant. En zij biedt handvatten om een merk te bouwen dat hier naadloos bij aansluit.

  • Positionering of herpositionering.

  • De doelgroep, ofwel ‘het buyerpersona’: beschrijven, bereiken, be-raken.

  • Bouw van een merk en merkbeleid.

Wij helpen je verder

Positioneren, herpositioneren en/of je merk nog eens onder de loep?

Neem contact op

Wat zeggen anderen?

I’ve worked with Annelies in a Management Team of a Sara Lee company. She has strong analytical skills, a good balance between brains and heart, combined with a “can do” mentality. She is an inspirational leader for team members.

Piet van Herpen, Senior HR Manager, D.E. Masterblenders 1953

Annelies is een no-nonsense, mens-gerichte en gedreven business professional. Track record als interim marketing directeur en sprankelende strategy consultant in FMCG. En net zo wendbaar en waardevol in bijvoorbeeld zakelijke dienstverlening, fondsenwerving en de publlieke sector. Maakt het verschil!

Paul Hassels Mönning, Dutchmarq

Excellent business consultant in complex positioning process for the Water Alliance, a Public Private Partnership in North of The Netherlands, to enter into the international drink- and wastewatertreatment market.

Anne de Groot, Water alliance, Provincie Friesland

Annelies heeft voor mij (ons) een nieuwe positionering ontwikkeld en uitgewerkt. Zij heeft mij daarbij voortreffelijk begeleid. Ook aan de implementatie ervan heeft zij gewerkt in goede communicatie met de medewerkers. Annelies is creatief, structurerend en communicatief!

Peter Schoof, Hersenstichting

Als je een scherp en concreet marketingadvies nodig hebt, dan is Annelies je man (ze is overigens een leuke vrouw). Annelies gebruikt haar ruime marketingmanagement ervaring om marketingstrategieen te ontwikkelen die vernieuwend zijn, geld opleveren en uitvoerbaar zijn. Mijn opdrachtgevers heeft ze hier naar alle tevredenheid mee geholpen.

Eddy Hus, Management advies en interim management

‘Innovaties worden niet opgediend middels een vaste receptuur. Gelukkig maar, want daarom zijn er ook zoveel verschillende smaken, die allemaal innovatief te noemen zijn. Toch willen we er meer grip en sturing op krijgen, want innovatie is de enige weg naar de toekomst. Annelies is erin geslaagd een praktisch handboek samen te stellen hoe innovatie een sterkere “body & soul” kan krijgen in jouw organisatie; met principes als leidraad, ingebed in een langetermijnstrategie, vormgegeven als een huis en gecultiveerd tot een mindset. Rijkelijk gelardeerd met praktische formats en flops & tops uit de fast moving wereld is het boeiend en inspirerend tegelijk.’

Marcel Joosten, Van Geloven

Over ‘Impact door Innovatie‘: ‘Wat een praktisch handboek, als je werk wil maken van innovatie in je bedrijf! Het bruist, vol met praktijkcases en is vooral een hulpmiddel om zelf of met je team innovatie echt te verankeren in je werk! Innovatie: gewoon doen!’

Dominique Verdaasdonk , Prinses Maxima centrum

Over ‘Impact door innovatie’: ‘Heldere taal, prettig leesbaar, goed gedoseerd in uitleg, voorbeelden en zelf nadenken. De passie van de auteur uit zich in een aantrekkelijk en met geduld uitgelegd stappenplan dat innovatie geloofwaardig dichtbij brengt. Een ontspannen geschreven boek, dat tegelijk prikkelt om energiek aan de slag te gaan.’

Carole Wishaupt, BNG