Project Description

Opdrachtgever

GrowX

Amsterdam

Doelstelling

GrowX creëerde de eerste volledig gerobotiseerde, zero waste, vertical farm die wordt aangedreven door groene stroom. Door uitgebreide landbouwervaring te combineren met de nieuwste technologische ontwikkelingen is GrowX in staat on-demand verse, gezonde groenten met een constante kwaliteit en een ongekend hoge voedingswaarde te leveren.  

Op de weg naar de supermarkt kampt GrowX met vragen. Hoe maak je hier een aantrekkelijke propositie van, en hoe positioneer je deze unieke groenten ten opzichte van de anderen in het supermarkt schap? De prijs zal geen issue zijn, want deze groenten zijn net zo duur als wat nu verkrijgbaar is,

In deze case werd begonnen met het einddoel voor ogen:

De consument vraagt naar GrowX groenten in plaats van traditioneel gekweekte groenten in de supermarkt

Resultaat

  1. Uitwerking van de propositie voor de eindconsument met een duidelijke onderscheidende positionering op wat het product meest relevant én uniek maakt.
  2. Uitgangspunten voor een merkbeleid dat richting geeft aan gesprekken met retailers.
  3.  Een roadmap voor introductie van deze unieke groenten in retail.

Wil jij dit ook?
Neem dan contact met mij op.